drink,

Mojito – drink z Kuby

piątek, sierpnia 24, 2012 Anonimowy 0 Comments

Smak mojito przenosi w gorące klimaty Kuby, gdzie się narodził. Wiele lat temu pokochał go świat. Nie ma co się dziwić, doskonale sprawdza się na letnich imprezach.
Pomysł na połączenie rumu z cytryną ma już sporo lat. Zrodził się w głowie kapitana Richarda Drake’a -  pirata, który rabował wysepki na Morzu Karaibskim.  Mojito stworzył przypadkiem, przebywając w Hawanie, w 1586 roku.
Nie zapominajmy, że nazwa ,,mojito” pochodzi od słowa ,,mojo”, które w potocznym tłumaczeniu oznacza czar.
Mojito

Składniki:
* 40 ml Rumu
* kilka liści mięty
* limonka
* łyżka cukru trzcinowego
* woda gazowana
Dekoracja:
* liście mięty
Wykonanie:
Limonkę pokroić na 3-4 części i wrzucić do szklanki. Następnie dodać miętę, cukier trzcinowy i ugnieść wszystko razem, aż uwolni się aromat mięty. Szklankę dopełnić kruszonym lodem. Wlać 40 ml białego rumu i wodę gazowaną. Wymieszać długą łyżką i ozdobić listkiem mięty.

0 komentarze: