Boże Narodzenie,

Sałatka śledziowa - prosta i pyszna

poniedziałek, marca 25, 2013 MM 7 Comments

Choć śledź występuje tu w roli głównej, zwykle nie robię tej sałatki na Boże Narodzenie.
Gości za to na moim stole podczas Wielkanocy.
Cóż... w tym roku, za sprawą pogody, wielu z nas mogą się oba święta pomylić.

Przepis

Składniki
  • 20 dag solonych śledzi
  • dwa duże buraki
  • 6 jajek
  • nać pietruszki
  • 10 dag majonezu
  • 10 dag jogurtu naturalnego (typ grecki)
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania

Gotujemy buraki. Śledzie moczymy w zimnej wodzie przez godzinę. po tym czasie wyjmujemy je z wody i dokładnie osuszamy i kroimy w grubszą kostkę. Ugotowane buraki studzimy i trzemy na tarce o grubych oczkach. Jajka gotujemy i również trzemy na tarce. Majonez mieszamy z jogurtem i przyprawami (uwaga na sól, śledzie są ciągle słone).
W dowolnej salaterce układamy warstwowo: śledzie, buraki, jajka, i polewamy je sosem majonezowo-jogurtowym. Robimy tak do wyczerpania składników. Sałatkę ozdabiamy jajkiem i pietruszką.
Powinna postać w lodówce kilka godzin, alby składniki nieco się "przegryzły". Jest pyszna! Smacznego!
 


7 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda,uwielbiam takie warstwowe sałatki śledziowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dodaje się jeszcze ziemniaki. :) Moja ulubiona sałatka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda też mam taki przepis, bardzo lubię tę sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ziemniakami też jest smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka pycha. Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tą sałatkę. Często robię podobną

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam tą sałatkę i jest bardzo delikatna i przepyszna.Tylko ja dodałam ziemniaki ugotowane w mundurkach obrałam je i starłam na tarce.

    OdpowiedzUsuń