knedle,

Czas zielonego szparaga

poniedziałek, kwietnia 08, 2013 Anonimowy 0 Comments

Kiedy podczas zakupów trafiłam na stoisko z warzywami, mój wzrok od razu skierował się na zielone i soczyste szparagi. Niedawno wróciłam z Włoch, z Południowego Tyrolu. Po raz pierwszy w tym roku jadłam tam szparagi. W tym rejonie sezon na te delikatne warzywa rozpoczął się jeszcze w marcu. Knedle ze szparagami, jakie jadłam w hotelu Hotelu Goldene Rose w dolinie Val Senales i w schronisku Bella Vista (Val Senales, Maso Corto), nie miały sobie równych - z pewnością jeszcze o nich napiszę.

Pomysłów na potrawy z zielonymi szparagami nie brakuje. Najsmaczniejsze są najprostsze dania. Wystarczy trochę oliwy i wyczarujemy coś wspaniałego. Dziś proponuję spaghetti.




Spaghetti ze szparagami - przepis

Składniki 
(na jedną osobę)
  • 100 g. makaronu spaghetti
  • 3 zielone szparagi
  • łyżka oliwy z oliwek
  • ząbek czosnku
  • szczypta soli
Sposób przygotowania
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Powinien być  al dente.
Szparagi kroimy, poza końcówką, która jest najdelikatniejsza. W drobną kostkę kroimy też czosnek
Czosnek smażymy przez dwie minuty na oliwie. Gdy zacznie pachnieć, dorzucamy szparagi. Całość delikatnie solimy i smażymy ok trzech minut. Szparagi łączymy z makaronem. Smacznego!




0 komentarze: