frytki,

Oszukaj podniebienie, czyli frytki z selera

piątek, maja 31, 2013 MM 1 Comments

W 10 dag bulwy selera jest zaledwie 21 kalorii. Czy to nie wystarczający powód, by jeść go do woli? Zawiera sód, potas, magnez, witaminy: C, B1, B2, B6, PP, K i witaminę E. Seler korzeniowy ma sporo błonnika. Ze względu na zawartość witaminy C i E oraz beta-karotenu, czyli antyoksydantów chroniących organizm przed wolnymi rodnikami,jest cenny dla urody. Co można z niego zrobić? Na przykład frytki. Są nie tylko zdrowe i niskokaloryczne, ale też smaczne. Z powodzeniem mogą jeść je osoby na diecie. Zaczynamy!


Składniki

korzeń selera
sól
suszone przyprawy do wyboru - bazylia, oregano, curry

Sposób przygotowania

Seler obieramy. Przy tej czynności warto uważać, ponieważ korzeń jest dość twardy. Warto posłużyć się specjalną obieraczką. Obrany seler myjemy i kroimy na frytki. Ponieważ w wysokiej temperaturze frytki stracą trochę wody "schudną", lepiej nie kroić ich zbyt drobno.
Pokrojony seler solimy i posypujemy ziołami. Jeśli ktoś lubi bardziej chrupiącą skórkę, można skropić odrobiną oliwy z oliwek. Moim zdaniem jest to zbędne. Frytki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 st. i pieczemy ok. 15 minut. Gotowe. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ale super, jeszcze takich nie próbowałam, muszę to nadrobić!:)

    OdpowiedzUsuń