Dania z ziemniaków,

Kiszka na Suwalszczyźnie

sobota, września 15, 2012 Anonimowy 0 Comments

Przyjechałam na Suwalszczyznę. Nawet nie wiem, który raz w swoim życiu. Zakochałam się w tym regionie kilka lat temu i bywam tu regularnie. Czasami cztery, pięć razy w roku.
Przez lata poznałam niemal wszystkie tutejsze smaki, z hitowym daniem, czyli kartaczami, na czele. Jak to się stało, że nie jadłam tutejszej kiszki ziemniaczanej?
Nie mam pojęcia. Dzisiaj nadrobiłam to zaniedbanie. Musiałam. Przecież to jedna z charakterystycznych potraw województwa podlaskiego i tym samym Suwalszczyzny.
Może nie wygląda atrakcyjnie, ale smakuje dobrze. Z pewnością to rarytas dla wszystkich uwielbiających placki ziemniaczane i inne dania z ziemniaków. Bowiem kiszka ziemniaczana to nic innego, jak ziemniaczana kiełbaska. Oczywiście musi być odpowiednio doprawiona. Zależnie od upodobań jest to boczek, mięso mielone lub cebula.
Ta, która mi podano, była smażona na patelni.
Lubicie?

p.s. W maju lub czerwcu w Supraślu pod Białymstokiem odbywają się mistrzostwa w pieczeniu kiszki ziemniaczanej

fot. pojechanewakacje.pl

0 komentarze: