krewetki,

Fast food: spaghetti w towarzystwie szpinaku i krewetek

piątek, maja 17, 2013 Anonimowy 0 Comments



Chyba już wiecie, że uwielbiam gotować szybko, chociaż czasami lubię też "stanie przy garach". Jednak na co dzień preferuje fast food, oczywiście domowy i smaczny. Siedząc przed komputerem, kiedy poczułam głód, moje myśli zaczęły krążyć dookoła szpinaku, którego całą torbę przyciągnęłam ostatnio do domu. Przypomniało mi się też pyszne tagliatelle ze szpinakiem, jakie serwował mi mistrz kuchni w restauracji "Dym na Wodzie" w Ustce. Tagliatelle nie miałam, ale postanowiłam połączyć szpinak ze spaghetti.

Jak to zrobić - przepis na dwie porcje

Składniki 
  • łyżka masła
  • 250 g szpinaku
  • dwa ząbki czosnku
  • 100 g seta feta
  • sól, pieprz
  • 250 g spaghetti
  • krewetki, ew. kawałki kurczaka

Sposób wykonania



Makaron gotujemy w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu. U mnie razowy. 
Masło topimy na patelni, dorzucamy pokrojony drobno czosnek. Gdy zacznie "pachnieć", dorzucamy umyte liście szpinaku. Po chwili całość znacznie zmniejszy swoją objętość. Z liści zacznie się też wydzielać woda. Należy ją odparować. Kiedy tak się stanie (co trwa chwilę), dorzucamy fetę. szybko się rozpuści, więc pozostaje nam już tylko połączyć całość z makaronem.
Ja serwuje z krewetkami, jednak równie dobrze danie może być podawane z kurczakiem. Bez tych dodatków mogą się nim raczyć wegetarianie.
Smacznego!


 

0 komentarze: